Loginė seka
„Loginės sekos“ būrelis yra skirtas 7-12 metų vaikams, kuriuos domina šiuolaikinės technologijos. Užsiėmimų metu vykdomos įvairios praktinės veiklos padeda jiems atrasti mokslo, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos pasaulius. Kartu ugdomas loginis mąstymas, kūrybiškumo bei problemų sprendimo įgūdžiai. Užsiėmimų metu vadovaujamasi STEAM principais, susipažįstama su dirbtiniu intelektu ir jo integracijomis.
Būrelio veiklos yra vienodai tinkamos, patrauklios ir įdomios tiek berniukams, tiek mergaitėms.
Pagrindinės veiklos kryptys būrelio užsiėmimų metu:
- Programavimo pradmenys: susipažinimas su įvairiomis programavimo struktūromis. Programuojama blokeliais ir/arba kodo rašymo pragrįstomis programavimo kalbomis.
- Robotų konstravimas ir jų elgesio modeliavimas: robotų konstravimas, jų valdymas ir programavimas norimoms užduotims atlikti.
- Projektai su micro:bit mikroschemomis: technologiniai projektai, paremti mažų, tačiau itin funkcionalių mikroschemų programavimu.
- Fizikiniai eksperimentai: praktiniai bandymai, padedantys geriau suprasti fizikinius dėsnius – elektros grandines, spalvų spektrą, mechaniką ir t.t.
- Matematinių uždavinių programavimas: kuriamos programos ir algoritmai, skirti matematinėms problemoms spręsti.
- Grafinis ir 3D programavimas: vaizdų ir virtualios realybės kūrimas, naudojant programavimo įrankius.
- Dirbtinio intelekto integracijos: susipažinimas su dirbtiniu intelektu ir jo priemonių pasitelkimas atliekant užduotis.
STEAM ugdymas
STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) metodika koncentruojasi į tarpdisciplininį ugdymą, integruojant mokslą, technologijas, inžineriją, meną ir matematiką. Šis požiūris skatina kūrybiškumą, loginį mąstymą ir problemų sprendimą, kurie yra būtini šiandieniniame greitai kintančiame technologijų pasaulyje. Vadovaujantis STEAM metodika didelis dėmesys kreipiamas į praktines ir patyrimines veiklas, skatinant vaikų asmeninį tobulėjimą, prisitaikant prie individualių mokymosi poreikių ir tempo. Be to, STEAM metodika ugdo vaikų gebėjimą dirbti tiek individualiai, tiek komandose, kartu stiprinant jų pasitikėjimą savimi.
Praktinis pritaikymas
Užsiėmimų metu vaikai įsitraukia į įvairius praktinius projektus: konstruoja ir programuoja robotus, kuria technologinius projektus, sprendžia matematines problemas per programavimą ir eksperimentuoja fizikos bei inžinerijos srityse. Tokia veikla ne tik padeda geriau suprasti teoriją, bet ir skatina vaikus taikyti žinias realiose situacijose.
Praktinio tipo STEAM veiklos vaikams yra ne tik įdomus, bet ir efektyvus būdas mokytis ir tobulėti, suteikiant galimybę įgyti naujausių technologijų pasaulyje reikalingų įgūdžių.
Loginis mąstymas
Loginis mąstymas – itin naudingas gebėjimas, reikalingas ir naudingas tiek mokykloje, tiek gyvenime, efektyviai sprendžiant įvairias problemas ir situacijas. Užsiėmimų metu vaikai mokosi analizuoti informaciją, ieškoti dėsningumų, vertinti įvairias situacijas ir priimti sprendimus remdamiesi logika bei faktais. Loginis mąstymas lavinamas sprendžiant atliekant programavimo veiklas, kuriant technologinius ir inžinerinius projektus.
Atliekant praktinius eksperimentus ir sprendžiant iššūkius, vaikai įgyja gebėjimą struktūruotai mąstyti, analizuoti priežasties-pasekmės ryšius bei formuluoti efektyvius sprendimus. Loginis mąstymas lavina gebėjimą sistemingai spręsti kasdienes problemas, nuoseklumą, mokėjimą rasti sprendimus remiantis turimomis priemonėmis ir objektyviais faktais.